چای و قهوه، محرک درس خواندن شما

leer con un buen cafe

چای ها و دمنوش ها نوشیدنی های خوش طعمی هستند که ریشه در فرهنگ و تاریخ ما دارد. در حقیقت میتوان گفت که چای بعد از آب بیشترین مصرف کننده را در دنیا دارد. با وجود اینکه کشف چای بسیار اتفاقی بود، معروفیت آن از محل کشت آن چین تا سراسر اروپای غربی و قاره امریکا کشیده شده است. در طول تاریخ، همیشه تعریف های زیادی از چای میشده است، اینکه چای به عملکرد کبد کمک میکند، آلودگی ها را از بدن پاک میکند، بدن را خالص میکند و تعادل ذهنی ایجاد میکند.

در طول دهه های قبل، دانشمندان نگاه جزئی تری به چای انداخته اند و فواید بالقوه آن را دقیق تر بررسی کرده اند، و دریافتند که تمام قصه ها و افسانه هایی که از چای وجود دارد، همه حقیقت دارند. این مقاله توسط محقق و مترجم مجله جوان کاپ خانم بهنوش نامدار زاده گردآوری شده که می توانید در ادامه مطالعه کنید.

 

چای در بدن چطور عمل میکند؟

چای حاوی فلانوئیدهایی است که ترکیبات طبیعی هستند که باور بر این است که ویژگی های آنتی اکسیدانی دارند. آنتی اکسیدان ها برای خنثی سازی رادیکال های آزاد بدن استفاده می شوند. در تحقیقی که اخیرا انجام شده، پتانسیل های سلامتی چای را از طریق مطالعه روی مدل های انسانی و جانوری کشف کرده اند.

در بخش بیشتر این پژوهش از چای سیاه و چای سبز بهره گرفته شده است، چرا که هر دوی این چای ها از یک گیاه گرفته می شوند و نتایج مشابهی دارند. این تحقیق نشان داد که فلانوئیدهای موجود در چای ممکن است نقش های مختلفی را در زمینه های گوناگون سلامتی ایفا کند و ممکن است از طریق مکانیسم های متعدد هنوز نیز در حال بررسی باشند. یافته های اخیر حاکی از آن بود که :

  1. خواص آنتی اکسیدانی فلانوئیدهای چای خطر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش میدهند، همچنین سکته و حمله های قلبی را تا حد زیادی کاهش داده، و همچنین ممکن است تاثیر مطلوبی روی رگ های خوبی نیز بگذارد.
  2. فلانوئیدهای موجود در چای همچنینریسک ابتلا به سرطان های مشخصی را کاهش می دهند. چای سیاه و سبز روند مرگ سلولی را افزایش داده و این امر موجب کاهش رشد سلول های غیرعادی و سرطانی در بدن میشود.
  3. نوشیدن چای همچنین تاثیر زیادی در سلامت دهان و استخوان ها دارد.
  4. ترکیبات موجود در چای علاوه بر دارا بودن فلانوئید از سیستم ایمنی بدن انسان نیز پشتیانی میکند.

مطالعات نشان از این دارد که افرادی که بطور مداوم در طول روز سه تا چند فنجان چای در طول روز بنوشند، خطر بیماری ها و سکته قلبی شان کاهش می یابد. مطالعات آزمایشگاهی بیان می کند که کاهش خطر مربوط به نوشیدن چای سیاه ممکن است بخاطر افزایش فاکتورهای خطرناک برای بیماری های قلبی و عروقی باشد، مانند سطح کلسترول، عملکرد رگ های خونی و کاهش آسیب اکسیداتیو.

حتما بخوانید :   دمای مناسب نوشیدن چای چیست؟

در حالیکه برخی از محققان به دنبال مکانیسم های گوناگون عملکرد فلانوئیدها هستند، برخی مطالعات بیان می کند که ساز و کارهای چندکاره، بمعنی ساز و کار مدوام موجب بهبود سلامت قلب و عروق می شود.

 

قهوه زیبا

 

فنجان هایی که به درس خواندن کمک می کنند

درس خواندن و پیشرفت در زمینه تحصیلی و تحصیل در دانشگاه های سطح بالا آرزوی همه است. بدست آمدن این آرزوها و رسیدن به مدارج عالی مستلزم درس خواندن به طور مداوم و آمادگی خوب برای ارائه مقاله، و امتحانات میان ترم و پایان ترم است.

هیچ رمز و رازی در دستیابی به این اهداف و از بین بردن چالش ها و مشکلات و سختی های راه وجود ندارد. جواب آن ساده است؛ باید سخت تلاش کرد و مهم تر از همه اینها ناامید نشدن تا کسب موفقیت بسیار اهمیت دارد. برخی اوقات عدم تمرکز در خواندن دروس و یا حوصله نداشتن امری کاملا طبیعی است که برای همه اتفاق می افتد.

 

حالا نیاز به یک فنجان قهوه دارید!

قهوه یک نوشیدنی لذت بخش است که به شما کمک می کند تا صبح خود را بانشاط و پرقدرت شروع کنید و انرژی روزانه شما را تامین می کند. این بخاطر کافئینی است که در قهوه وجود دارد؛ در واقع این محرک ملایم و طبیعی به شما کمک می کند تا ظرفیت درس خواندن خود را بالا ببرید. همچنین روی حال کلی شما نیز اثر مطلوب میگذارد، هشیارتان می کند و عملکرد شما و توانایی یادگیری تان را به طرز شگرفی بالا میبرد.

 

چگونه قهوه می تواند سطح یادگیری تان را بالا ببرد؟

  1. افزایش توجه و تمرکز : قهوه به شما کمک می کند تا روی کار اصلیتان تمرکز کنید، که در اینجا درس خواندن است. بخصوص وقتی عوامل حواس پرتی های زیادی در اطرافتان هست، یک فنجان قهوه اسپرسو و یا قهوه آمریکانو به شما کمک می کند تا تمرکزتان افزایش یابد و درس خواندن تان مفیدتر و پربار تر شود.
  2. افزایش حافظه کوتاه مدت : به طور کلی ما دو نوع حافظه داریم؛ حافظه کوتاه مدت که در طول یادگیری مواد درسی جدید به ما کمک می کند، و حافظه بلند مدت که وظیفه اش بازیابی اطلاعات ذخیره شده در ذهن است. کافئین هشیاری را بالا می برد و به شما کمک می کند تا کمتر احساس خستگی کنید، همچنین به حافظه کوتاه مدت شما کمک می کند تا مطالب را سریعتر بخاطر بسپارید. بنابراین در یادگیری و فهم بهتر به شما کمک می کند.
  3. افزایش هشیاری : کافئین بعنوان محرکی برای بالا بردن هشیاری، توجه و بیداری کمک می کند و بنابراین می تواند روند یادگیری را بالا برد. این بخصوص هنگامی کمک کننده است که در حال انجام تکلیفی سنگین و طولانی باشید.
  4. بهتر کردن حال عمومی : در مواقعی که تمرکز روی درس برای تان دشوار است، یک فنجان قهوه می تواند این وضعیت ذهن تان را از بین ببرد و حالات شما را بهتر کند، بنابراین راحتتر می توانید بر روی کار یا درسی که باید روی آن تمرکز کنید، بنشینید و وقت بگذارید.
حتما بخوانید :   20 سرگرمی که شما را باهوش تر و خوشحال تر می کند

 

به خاطر داشته باشید که قهوه دوستان انواع مختلف قهوه را معمولا امتحان می کنند، قهوه اسپرسو، قهوه امریکانو، نسکافه تلخ، کاپوچینو. طبق تحقیقی که انجام شده به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن 3 الی 4 فنجان قهوه در طول روز می تواند به طور فزاینده ای تمرکزتان را بالا برد و تاثیرات آنرا می توانید روی کار و درس تان ببینید.

 

قهوه و کتاب

 

عملکرد بالا به معنی استفاده حداکثری از برنامه مطالعاتی تان است. در اینجا چند توصیه بهداشتی-سلامتی برای شما در کنار نوشیدن قهوه داریم:

1. برنامه ریزی درست

نگارش جدول زمانی برای برنامه های روزانه تان و پایبندی به انجام آنها می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

2. سالم غذا خوردن

بخصوص قبل از درس خوند و قبل از زمان امتحان

 

3. ورزش منظم و مداوم

برای بالا بردن سطح انرژی و بهبود حال عمومی

 

4. خواب کافی

شب بیداری ها غیر قابل اجتناب است، بخصوص در قبل از زمان امتحان؛ ولی توجه داشته باشید که تحقیقات حاکی از آن است که کمبود خواب تاثیر منفی روی عملکرد ذهنی می گذارد.

 

نتیجه گیری : بطور کلی، قهوه یک نوشیدنی بسیار لذت بخش است که سطح انرژی تان را بالا می برد و توانایی یادگیری و بخاطر سپردن مطالب را بالا می برد، بخصوص وقتی که مکمل یک برنامه ریزی دقیق، تلاش مستمر، و ورزش و غذای خوب باشد.

 

چای ها و درس خواندن

چای حاوی مقدار کمی کافئین نسبت به قهوه است، و اگر نوشیدنی با کافئین کمتر را ترجیح میدهید، میتوانید آنرا امتحان کنید. چای می تواند سطح انرژی تان را بالا ببرد و شما را هشیار نگاه دارد. وقتی که مشغول درس خواندن هستید، و یا وقتی که می خواهید آخرین تمرین خود را حل کنید، شاید برایتان پیش آمده باشد که حوصله اش را ندارید و نسبت به تمام شدن کارتان بی میل می شوید.

در این حال نوشیدن چای به شما کمک بسیاری می کند تا تمرکزتان را افزایش دهید و ترغیب شوید کارتان را تا آخر و بدون وقفه انجام دهید. مثلا چای سبز، چای سیاه و چای پونه بسیار به شما کمک می کند تا علاوه براینکه تمرکز خود را بدست آورید، به ایمنی بدن تان نیز کمک کنید. همچنین طبق تحقیقاتی که صورت گرفته، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که چای می تواند از مغز شما حفاظت کند.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.